Post workout snacks

Grote kans dat jullie thuis zitten in deze bizarre periode en niks is lastiger om dan lekker fit te blijven! Of je in ieder geval ‘fit te voelen’, terwijl je veel zit en je je kont blijft keren op dezelfde paar vierkante meters. Hopelijk doen jullie al allemaal lekker mee met onze online lesjes om het hoofd leeg te maken, te ontspannen, voor de fun en om een beetje kracht en conditie bij te houden :-). Naast beweging is voeding natuurlijk ook key in je fit en gezond voelen! Daarom geven we hier een paar leuke opties om te snacken, ontbijten, lunchen, whatever you want na je lesje!

De Shake

Alom bekend en een standaard snack na het sporten is natuurlijk een eiwitshake. Maar hier kan je wel oneindig in variëren! Heb je een blender in huis? Mix je eiwitpoeder dan niet alleen met water of melk maar ook met bijvoorbeeld bevroren fruit, een banaan, verse spinazie, een lepel pindakaas, een schepje havermout of een koude shot espresso. Ook is kwark net zo goed een goede eiwitbron, dus hou je niet zo van de smaak van eiwitpoeder? Vervang het voor kwark. Zo hou je het leuk en ook ontzettend lekker! Twee van mijn eigen favorieten zijn: cocos eiwitpoeder, bevroren mango, havermout, goji bessen & kwark, een banaan, blauwe bessen, aardbeien en spinazie. Shake erop los en deel je lekkere recepten met elkaar!

Broodje Ei

Ja echt, zo simpel; een broodje ei. Natuurlijk wel een volkoren boterham, de langzame koolhydraten in volkorenbrood zorgen voor een verzadigd gevoel en zullen geen piek in je bloedsuikerspiegel veroorzaken. Een lekker gekookt eitje voor de eiwitten, wat rauwkost voor de smaak en een bite en eventueel een stukje avocado of plakje gerookte zalm voor de goede vetten, wat peper en zout en smullen maar!

Havermout

Mijn favoriete havermout recept heb ik leren kennen op yoga retreat in Italië en vanaf dat moment was ik verkocht.  Het heeft behoorlijk wat ingrediënten, maar dan heb je ook wat!

Hak een stukje verse gember zo klein mogelijk in stukjes, snij een halve appel in blokjes en doe dit samen met 40 gram havermout en een scheutje amandelmelk in een pannetje. Strooi er kurkuma en kaneel overheen. Blijf goed roeren tot de appel lekker zacht is en het een beetje een papje is geworden. Dan kan het je kommetje in, een scheutje alpro yoghurt erbij en maak het af met verse vijgen, frambozen, kiwi of blauwe bessen et voila!

Pannenkoekjes

Wie wordt er nu niet blij van pannenkoeken? Mix havermout met een ei, scheutje (amandel)melk en wat kaneel en bakken maar! Tegenwoordig heb je ook vermalen havermout om echt mee te bakken, dat is nog wat makkelijker (al kun je dat natuurlijk ook zelf doen in een mixer). Doe er een beetje agave siroop op met wat kwark en vers fruit en je hebt het ideale ontbijt voor het hele gezin!

Mocht je nou op zoek zijn naar alleen een snack en niet een hele maaltijd maak het jezelf dan niet te moeilijk! Alles wat vers is en niet te veel suikers of vetten bevat is vaak een hele goede optie. Na het sporten is het belangrijk om eiwitten binnen te krijgen om je spieren te laten herstellen en koolhydraten om je energielevel weer aan te vullen. Een gekookt eitje, een boterham met pindakaas, rauwkost met een beetje feta, fruit, een mueslireep (met weinig suikers), zelf bananenbrood bakken, klein handje nootjes etc.

Heb je nu genoeg tijd over en hou je van koken en nieuwe dingen uit proberen? Deel dan vooral hieronder al je leuke en lekkere recepten. Enjoy!

CONTACT